Chokito csokoládé reklám

A humorral töltött csokoládé reklámok dicső emlékezete

A boldogságot nem lehet megvásárolni, de a csokoládét igen, ami gyakorlatilag ugyanaz – tartja a mondás.

A csokoládé reklámok többsége egyszerű, pavlovi reflexre épít. A csokoládé látványa, textúrája, ropogós vagy krémes tölteléke szinte minden érzékszervünkre hat: halljuk a kettétört csoki roppanását, látjuk az ínycsiklandozó tölteléket, szinte érezzük az ízét, amint a szerencsés és boldog kiválasztott beleharap.  Ha minden egyéb „körítés”: a zeneválasztás, a narráció, a dramaturgia  is a helyén van, akkor minden esély meg van arra, hogy a reklám eléri a célját és előbb, vagy utóbb hazajöjjön velünk a termék.

Van azonban egy másik út is, ami túllép a megszokott kliséken és merészebb módon juttatja a terméket a bevásárló kosarunkba, mégpedig a humor által. Sas István reklámpszichológus sokszor hangoztatta, hogy egy reklám akkor lesz igazán jó, ha szórakoztat, engesztelésül a tolakodásért. Lássuk akkor a humorral töltött csokoládé reklámok legemlékezetesebb darabjait!

 

A csokoládé, ami nem a külsejével hódít

Vajon hány olyan csokoládé reklám szlogent ismerünk, amelyet szállóigeként évtizedekkel később is emlegetünk? A műfaj koronázatlan királya és úttörője egyértelműen a Nestlé által forgalmazott Chokito: a „ronda és finom” szlogen bizonyára annak a korosztálynak is ismerős, akik még nem éltek akkor, amikor ezek az igazán kreatív és szórakoztató reklámspot-ok megszülettek. A koncepció jellegzetessége, hogy a márka merészel a csokoládé – khm…unortodox, vagy mondjuk ki őszintén,  taszító külsejére USP-ként építeni és változatos módon emlékeztet bennünket arra, hogy ne ítéljünk elsőre.

A szlogen az Ammirati Puris Lintas (APL Budapest) reklámügynökség érdeme.  A reklámügynökség magyar tinik között végzett kutatásából az kiderült ki, őket észérvekkel nem lehet befolyásolni, hogy a Chokito márkát válasszák, ennél sokkal több kell. A kutatásból származott az insight: ez a csoki baromi randa, de nem rossz!  A többi pedig már (reklám)történelem: 1996-ban elindult az első televíziós és mozi kampány a Ronda és finom! szlogennel. A reklámnak számos outdoor és print változata is futott, mi azonban most a tv reklámokra koncentrálunk.

A puffasztott rizzsel és csokoládéval borított, karamelltöltelékes csokoládé ma is fájóan hiányzik sokunknak. Szerencsére az internetnek köszönhetően az édesség akár házilag is reprodukálható, a frenetikus sorozat pedig visszanézhető.

Íme a sorozat legikonikusabb darabja, a kemény motoros csávó:

Azért a kocsit feltörő galeri sem semmi:

A versenyúszó adonisz bizony sokunk kedvence:

Emlékszünk a félelmetes látogató csengetésére is:

A kedves idős hölgyről se feledkezzünk meg:

Az abszolút győztes a reklámok között a modellként megjelenő hentes csapat:

Emeljük a tétet: a remek szlogen mellett e szállóigénél egy dolog tud még jobban megmaradni az ember emlékezetében, mégpedig az egyedi reklámzene. Bizton állíthatjuk, hogy Hajós András a Tibi csoki híres/hírhedt dalával ezt kimaxolta. A reklámot valószínűleg nem kell senkinek bemutatnunk, elevenítse fel helyettünk az internet. Vigyázat, tényleg fülbemászó!

 

…és a lila tehén?

Csak semmi pánik, természetesen a Milka nem maradhat ki a felsorolásból. Érdekesség, hogy a márka jellegzetes lila tehene egy magyar származású grafikus, Szabó Sándor munkáját dicséri. A lila jószág az elmúlt évtizedek egyik legnagyobb marketingfogásának bizonyult, hiszen egy 90-es évekbeli bajorországi gyereknek szóló rajzversenyen több ezer résztvevőből minden harmadik gyermek lilára festette a tehenet. A márka kommunikációja az évek során alapvetően a gyengédség fogalma köré épült, ám amikor ezt fűszerzeték némi humorral is, garantáltan maradandó élményt nyújthattak számunkra:

 

Kivagy, ha éhes vagy?

Bizonyára mindenki tudja már, hogy az elmúlt évek egyik legismertebb reklámjairól van szó. A Snickers neve hosszú évek óta egybefonódott a mindenki számára tipikus életérzéssel, melyet a „Megállni tilos!” szlogenjei során is egészen elképesztő módon tudta megjeleníteni az elmúlt évek során. Lehet ezt az önmagában erős koncepciót valamivel még fokozni? A Snickers-nek sikerült, hiszen az évek során olyan közkedvelt hírességek jelentek meg a kampányaikban, mint Betty White, Mr. T vagy Rowan Atkinson alias Mr. Bean.

 

 

Folytatása következik.

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom: