Márkaeltérítés Wendy’s módra

…avagy mennyit ér a világ legtöbbet megosztott Tweetje? Carter Wilkerson már tudja a választ: 1 év Wendy’s kaját biztosan…

Carter Wilkerson 2017-ig az átlagos amerikai középiskolások életét élte, ez azonban egy csapásra megváltozott, miután kiposztolt egy meredek tweetet. Megkérdezte a Wendy’s gyorsétteremláncot, hogy hány retweetért (megosztásért) lenne hajlandó 1 évig ingyen nuggetset adni neki.

wendy's twitter post
Spoiler #1 – a srác soha nem érte el ezt a megosztásszámot
Spoiler #2 – a Wendy’s beváltotta az ígéretét és 1 évig díjmentesen náluk ehetett.

 

A Wendy’s magasra teszi a lécet

A Wendy’s, amely hazánkban is jelen volt néhány évig egy üzlettel az Oktogonnál, és többek között a négyzet alakú hamburgerhúsairól híres, a Twitteren a kis brandekhez illeszkedően meglehetősen pimasz, rocksztár, fenegyerek stílusban kommunikál. Erre apellált főhősünk, amikor feltette a kérdését. A fiú később elmondta, hogy biztosra ment: tudta, hogy  a Wendy’s- től valami meghökkentő válaszra számíthat. Nem is csalódott…

A Wendy’s egy hiperszonikusan meredek számmal válaszolt: 18 milliót kell elérnie. Ez a szám nagyjából a lehetetlen kategória. Az addigi csúcstartó, Amerika elsőszámú talk-show háziasszonya, Ellen DeGeneres mindaddig 3,2 millió megosztással büszkélkedett az Oscar gálán készített fotójával, amin hollywoodi celebekkel posztol. Szerencsére hősünket szárnyai alá vette az internet ereje (irodalomfilektől elnézést a nyilvánvaló képzavarért), illetve korunk digitális átlagembere, akit meghatott a szerencsét próbáló legkisebb fiú archetípusa. A rekord Tweet szám kicsivel több, mint egy hónapon belül jött össze, magánemberek, sztárok és nagyvállalatok segítségével.

 

A világ legtöbbet megosztott Twitter üzenete

Az Apple Music, a Google, a Microsoft, a T-Mobile ügyvezetője, Aaron Paul, a Breaking Bad sorozatsztárja mind felszólították a követőiket Carter támogatására. A hype akkorára dagadt, hogy a nevadai srác meghívást kapott Ellen TV showjába. Ellen viccesen fenyegetőzve megkérte, hogy ajándékokért cserébe legyen olyan jó fej, hogy a saját tweetje mellett az ő Oscar-gála képét is promózza. A teljes videó mindössze 5 perc, érdemes megnézni.

Amennyire határozottnak tűnik Ellen, annyira megdöbbentő, hogy Amerika legnépszerűbb tévés háziasszonya gyakorlatilag kérlel egy sehol sem ismert 16 éves srácot, hogy tolja már meg egy kicsit a promóbiciklit…
A sztori egy tweethez hasonlóan rövid, és happy enddel zárul, annak ellenére, hogy Carter soha nem jutott a célja közelébe.

Carter végeredményben 18 millió helyett több, mint 3 millió retweetet gyűjtött. Ez azonban elég volt ahhoz, hogy övé legyen a világ legtöbbet megosztott Twitter üzenete, igen, végül Ellent is megelőzve.
Az eset szenzációszámba ment az Egyesült Államokban, Carter folyamatos interjú felkéréseket kapott, a hírt átvették a hírportálok és a híradók, így mindenki a történetben több millió dollár értékű ingyen sajtómegjelenést kapott. Ennek köszönhetően a Wendy’s boldogan megadta a fiúnak az 1 éves Nuggets utalványt (angol szlengben szimplán Nuggs, innen az akció szlogenje: a Man needs his Nuggs). Ezen felül egy jótékonysági szervezet részére átutalt 100.000 dollárnyi adományt.

 

Történetünk végén mindenki jól járt

  • Carter megkapta a hőn áhított Nuggets ellátmányát, ezen felül pedig országos ismertséget szerzett. Számos interjút adott és saját elmondása szerint a legnagyobb cucc az volt, hogy bekerült Katy Perry videoklipjébe
  • Ellennek elmondta, hogy kezdetben 147 követője volt, de az interjú pillanatában már 60.000. Ez azóta 75.000-re növekedett, sőt a cikk írásakor még eggyel bővült 🙂
  • A Wendy’s egy erős Tweetből országos médiakampányt húzott fel, amiből pozitívan került ki. Nincs rá adat, de ez nemcsak az image-ére, de a Nuggets eladásaira is kedvezően hathatott egy fillér befektetése nélkül (jó, a kickass szövegírót leszámítva).
  • A 100.000 dollár, mai árfolyamon 40 millió Forint felajánlás soknak tűnhetett, de gyakorlatilag egy országos kampányt kapott a pénzéért, ráadásul organikus elérésben, nem fizetett hirdetésekben. Biztosan nőtt a brand Awareness is ezzel.
  • Ellen DeGeneres rövid távon vesztesnek tűnhet azzal, hogy letaszították a legtöbb megosztást elérő trónról, ám népszerűségét növelhette a fiatalok körében és díjmentes organikus médiakampányt kapott.
  • A Twitter népszerűbb lett, mint valaha, Carter Twetjének jelentőségét mutatja, hogy bekerült a cég negyedéves tőzsdei jelentésébe is.

Carter a Tweet hurrikán után visszavonult a nyilvánosság elöl és korát meghazudtoló realitásérzékkel nyilatkozta pár évvel később, hogy jól esett megfürdenie a reflektorfényben, de most örül, hogy visszakapta a hétköznapi életét. Jóleső érzéssel gondol a pillanatra, hogy majd lesz mit mesélnie a gyerekeinek. Egy-két hetente azért felismerik az utcán, a Wendy’s éttermekben pedig családtagnak tekintik azóta 🙂

A Tweet sikertörténet kapcsán egy kérdés nem hagyott nyugodni. Vajon a magyar márkák mennyire vannak jelen a Twitteren? Ki és milyen kampányt indított, mekkora eredménnyel?
A válasz kiderítésének érdekében indítottunk egy mini kutatást és több nagy céget felkerestünk a kérdéseinkkel.

Amint válaszokat kapok, folytatom a cikket…

 

Érdekel a téma?

Neked ajánlom:

Olvasd el Pali további cikkeit is a marketingtitkok blogon!