SEO: házon belül vagy kiszervezve?

A legtöbb weboldal-tulajdonosban felmerül a kérdés,  hogyan hatékonyabb a SEO-t megoldani: házon belül vagy kiszervezve? Ennek a kérdésnek a megválaszolásához nyújtunk most egy kis segítséget!

A keresőoptimalizálás célja, hogy oldaladdal minél jobb helyezést érj el a kereső találatai között, ezzel pedig weboldalad jobban konvertáljon. Az eredményes SEO szakértelmet, kiterjedt szoftveres hátteret és nem utolsó sorban idő-, energia- és anyagi befektetést kíván.

 

SEO házon belül

A keresőoptimalizálás magában foglalja a weboldal auditot, a SEO stratégia megalkotását és végrehajtását is. A feladatok magas számából és az elvégzéséhez szükséges szakértelemből következően egyenesen adódik a felvetés, hogy érdemes házon belül megoldani.

Ezt egyértelműen alátámasztja az, hogy:

  • Adott cég működését, piacát kétségtelenül egy belsős alkalmazott ismerheti a legjobban,
  • hiszen az ügyfelekkel is ő tartja a kapcsolatot.
  • A munkavégzése könnyen nyomon követhető, ellenőrizhető, sumákolásnak nincs helye!
  • Neki, mint munkatársnak is célja, hogy minkahelye elérje üzleti céljait, ezért motivált.

Ugyanakkor:

  • Folyamatosan képeznie kell magát, nem elég az a tudás, amivel adott időszakban rendelkezik.
  • a SEO szolgáltatás nem végezhető különböző keresőoptimalizálással foglalkozó szoftverek nélkül. Házon belüli SEO esetén ezek beszerzéséről is gondoskodni szükséges, ám ez nem olcsó mulatság.
  • Az említett szaktudás rengeteg különböző terület mélyreható ismeretét foglalja magában. Nehéz olyan emberre bukkanni, aki egymaga mindennel abszolút tisztában van, ráadásul tudásával megfizethető módon áll a cég szolgálatára.
  • Annak ellenére, hogy rengeteg teendővel jár, talán mégsem tölt ki napi 8 óra munkaidőt.

 

SEO kiszervezve

A házon belül elvégzett keresőoptimalizálás ellen szóló érveket olvasva bizonyára megfogalmazódott benned, hogy a keresőoptimalizálást érdemes kiszervezni egy külsős ügynökségnek.

Talán igazad van, hiszen:

  • Egy keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökség olyan szakemberekkel rendelkezik, akik csapatként együttműködve hatékonyan képesek megvalósítani SEO céljaidat.
  • Ismereteik szerteágazóak, számos iparág működésével, jellemzőivel tisztában vannak.
  • Naprakész tudással rendelkeznek, ismerik a legújabb kutatásokat, algoritmus-frissítéseket.
  • Ismerik és használják a hatékony keresőoptimalizáláshoz szükséges eszközöket. A SEO szoftverek beszerzése, a különféle előfizetések megléte egy profi ügynökségnél alap, így neked nem kell kísérletezned, hogy melyik eszköz a legmegfelelőbb és erre külön költened sem kell.
  • Ha kiszervezed a SEO-t, beosztottaid a keresőoptimalizálásnál fontosabb, céges feladatok ellátásával foglalkozhatnak.
  • Gyorsabb és kedvezőbb eredményekkel is kecsegtet egy SEO szolgáltatások nyújtásával foglalkozó ügynökség megbízása.
  • A szakemberek bérköltségeiről, a szükséges eszközök beszerzéséről és a képzések áráról el is feledkezhetsz, hiszen a SEO feladatok kiszervezése esetén ezekkel abszolút nem kell foglalkoznod!

Egy SEO ügynökség ugyanakkor sosem lesz olyan elkötelezett és alázatos céljaid megvalósítása iránt, mint egy belsős munkatárs. A motiváció pedig – mint tudjuk – óriási szerepet játszik a sikerben. Ezen kívül további érvek is szólnak ellene, például az, hogy:

  • Nehéz megfogalmazni és pontosan átadni a célokat és az elvárásokat. Az ezeket tartalmazó briefek megírása – amelyek alapján a SEO ügynökségek dolgoznak – rengeteg időt vesz igénybe.
  • Az elvégzett munka felügyelete jóval nehézkesebb (ha nem lehetetlen), mint egy belsős alkalmazotté.
  • A kiszervezett keresőoptimalizálás költségei sokszor igen magasak is lehetnek, pláne, ha nemzetközi projektekben is gondolkodsz.

 

Nem lehet és talán nem is kell állást foglalni egyik vagy másik megoldás mellett. Céged méretéhez, a rendelkezésre álló anyagi keretekhez és igényeidhez mérten kell eldöntened azt, hogy a SEO házon belüli elvégzése áll hozzád közelebb vagy inkább egy külsős ügynökséget bíznál meg a keresőoptimalizálási feladatok ellátásával. Ha még mindig bizonytalan vagy és/vagy egyéb kérdéseid is felvetődtek a témával kapcsolatban, kérj hozzáértő ügynökségtől konzultációt!

Képek forrása: pexels.com