Ezért válassz online marketing ügynökséget!

A legtöbb vállalkozás nehezen engedi ki a marketing feladatokat a kezei közül és köteleződik el egy ügynökség mellett. Ennek leggyakrabban az az oka, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy pontosan milyen tevékenységek szervezhetőek ki.

Ma már egy vállalkozás szinte teljesen elzárja magát a fogyasztók elől azzal, ha nincs jelen az online térben. Ez azonban nem csupán annyiból áll, hogy időnként posztolgatunk a közösségi oldalakra vagy létrehozunk egy weboldalt. Az online marketing ennél jóval összetettebb és egy olyan, feladatokban gazdag folyamat, mely mára már külön szakterületté nőtte ki magát. Számos eszközzel rendelkezik, valamint módszerrel dolgozik. Ezért (is) érdemes szakértőkre bízni a megvalósítását.

 

Egy online marketing ügynökség feladatai

Egy online marketing ügynökség nagy előnye, hogy eredményei mérhetőek, alkalmazásukkal pedig optimalizálhatóak a költségek. Ráadásul minden online marketinggel kapcsolatos teendőt folyamatosan elvégeznek helyetted, aminek óriási jelentősége van például az olyan tevékenységek esetén, melyekkel rendszeresen kell dolgozni (ilyen például a keresőoptimalizálás).

Online marketing ügynökség

Az általuk végzett leggyakoribb feladatok a következők:

  • online marketing stratégia megtervezése, lényegében ezen alapszik az együttműködés
  • webdesign: arculati elemek, honlap, közösségi média megjelenés kialakítása
  • webfejlesztés során tökélyre fejlesztik a vállalkozás weboldalát
  • az UX kutatás célja, hogy feltérképezzék a felhasználók viselkedését és az arculat kialakításakor ehhez igazítsák a honlapot
  • a webanalitika feltárja, méri és elemzi az eredményeket, hogy aztán javaslatokat fogalmazzon meg
  • keresőoptimalizálás (SEO), mely a tartalomgyártást, a linképítést és a technikai beállítások elvégzését foglalja magában
  • PPC kampánykezelés, vagyis a fizetett hirdetések kezelése
  • közösségi média menedzsment
  • bizonyos marketing folyamatok automatizálása
  • digitális kiadványszerkesztés
  • e-mail marketing

Jól látható, hogy egy marketing ügynökség feladatköre sokrétű, melyek elvégzése során képes megszólítani a célközönségedet, segít a márkaépítésben, az egységes és sajátos arculat kialakításában, miközben az adatok elemzésével hozzájárul a még jobb eredmények eléréséhez. Ezen kívül javaslatokat fogalmaz meg a lehetséges fejlesztésekkel kapcsolatban.

Vannak marketing ügynökségek, amelyek az említett feladatok mindegyikét képesek elvégezi, míg mások csak egy-egy területre specializálódnak. Ezek kétségkívül mélyebb ismeretekkel rendelkeznek az adott témában, ám a teljes folyamatot kizárólag egy komplett marketing ügynökség tudja átlátni.

 

Online vs. digitális marketing ügynökség

Bár a legtöbben egymás szinonimájaként használják a kettőt, a valóságban egy online és egy digitális marketing ügynökség között felfedezhetünk néhány különbséget. Ami a közös bennük, hogy mindkét variáció foglalkozik SEO-val, PPC-vel, social média kampányok menedzsmentjével, valamint tartalommarketinggel.

online vs. digitális marketing ügynökség

A digitális marketing ügynökség a marketing minden szegmensét lefedi, míg az online marketing ügynökség csupán egy részét. Az online marketing – nevéből fakadóan – többnyire az internetes térben megvalósuló marketing feladatokkal foglalkozik. Egy digitális marketing ügynökség több mindennel foglalkozik, mint az online társa. Ilyen plusz szolgáltatás a digitális reklámok készítése (pl. TV, rádió), digitális kiadványok készítése (pl. e-book), de a webfejlesztést és az arculattervezést is ide lehet sorolni, mivel az online marketing vállalkozások ezekkel egyáltalán nem biztos, hogy foglalkoznak.

 

Az online marketing ügynökségek előnyei

Azt már talán kiderült számodra is, milyen óriási terhet képes levenni a válladról egy online marketing ügynökség. Fontos azonban arról is szólni, hogy ezt hogyan teszi. Az említett szakterületekkel kapcsolatos tudással felvértezve, több éves tapasztalattal, a legújabb változások ismeretében, a szükséges alkalmazások és szoftverek birtokában. Ezzel pedig rengeteg időt, energiát és pénzt takarítanak meg a megrendelő számára (így számodra is).

Az online marketingbe nem lehetetlen beletanulni, de hosszú időbe telik, későn hoz eredményt, valamint az út során számos buktatóval is szembe találhatod magad. Nem mellesleg rendkívül sokba kerül a különféle képzések, tanfolyamok elvégzése. Ha tehát vállalkozásod költségvetése és mérete lehetővé teszi, érdemes bizonyos feladatokat külső ügynökséghez utalni.