Nagyobbal csajozni is könnyebb, avagy a luxustraktor filozófiája
A Lamborghini márkáról a legtöbb embernek elsőre az Andrássyn parkoló luxusverda jut eszébe, amelybe előkelően ki-be tuszkolja magát a sugar daddy – dubajos kombó, miközben egy alapvetően traktorgyártásra specializálódott cégről beszélünk, ami alapítása után 25 évvel kezdett el autókat is gyártani.
A történethez hozzátartozik, hogy 18 évesen a pályaválasztásom fő szempontja az olyan szakma megtalálása volt, amivel lehet lepattant kastélyban lakni és traktort vezetni, úgyhogy jó ötletnek tűnt beiratkozni kertészmérnöknek. Ennek egyrészt a családom nem különösebben örült, másrészt hamar bebizonyosodott, hogy az általam várt, „talicskatologatástól megizmosodott” fiúk valószínűleg máshova járnak. Úgyhogy én időközben átnyargaltam előbb borászati marketingre, majd végül csak a marketing maradt, de a traktor fétis azóta is töretlen, habár mai napig nem tudom honnan eredeztethető.
Okos és szép traktorok
Alapvetően a traktorokról ma már mindenki tudja, hogy -hacsak nem egy 50 éves MTZ-ről vagy Deutz-ról beszélünk-, egy sportkocsi árát jóval meghaladják.
A piacot uraló JohnDeere – New Holland – Massey Ferguson triót viszonylag nehéz a trónról letaszítani, ezek ugyanis azok a márkák, amiket a mezőgazdasági szektorban mindenki ismer, mindig elérhető hozzá alkatrész és nagyjából a tulaj is meg tudja bütykölni, ha muszáj.
Lamborghini Nitro – erőből oldja meg
A Lambo traktorok filozófiája éppen ezért a márka luxus mivoltjára fekteti a hangsúlyt kampányaiban, nem véletlen említettem az elején a cukros bácsikat, volt olyan gerilla kampányuk is ugyanis, amin a kinyúlt kardigános, vasvillán támaszkodó öreg gazdálkodót rajongással körülöleli egy Loubutin-ban a trágyakupac közepén tipegő, ocelotmintás ruhában pózoló szőke hölgy, természetesen talpig sminkben, igaz szerelemmel átfűtve.
![Lamborghini Traktor print reklám, 2010. ügynökség: FamousGrey, Brüsszel](https://marketingtitkok.hu/wp-content/uploads/2020/07/Lamborgini-traktor-reklám-marketingtitkok.jpg)
Egyszerű, jól érthető üzenet
Az általam választott -részemről kedvenc- reklámjuk a 2013-ban piacra dobott Lamborghini Nitro traktor „What if strength could always have style?” című egy perces videójuk, ami erre az egyszerű mottóra épül, nem akarja Coelho-i magasságokba törő marketing szövegekkel eladni a terméket, csupán a puszta tényekre koncentrál.
Hatásvadász megjelenítés
Lényegében ebbe a videóba minden olyan elemet beépítettek, ami az erő-stílus kombinációt kiemeli. A sötét tónusok, erős fényeffektek, illetve a drámai hatást keltő zenei aláfestés odaszögezi az embert a képernyő elé, de ha ez nem lenne elég, akkor a márkával lényegében együtt élő bikamotívum is főszerephez jut. Gyakorlatilag ez a traktormarketinges megoldás a jól bevált kiskutya-kisgyerek örök recept helyett és szerintem működik.
Jött, látott, aratott
A Nitro design szempontból mindenkit a pálya -helyett mezőgazdasági tábla- szélére állított, 2014-ben ebben a kategóriában, ugyanis az év traktorának választották és sikere azóta is töretlen. Az eddig a földeket uraló zöld (JohnDeere) – piros (Massey) és kék (New Holland) szín mellett a „Lambo szürke” is egyre többször feltűnik a határban.
Habár fűnyíró traktorom már van, -illetve makett méretben már Nitro-m is-, azért remélem egyszer a cég küld nekem egy repi Nitro-t eredeti méretben. Én bizony vasárnaponként elmennék vele bevásárolni, a Lidl parkolóba, talán pont befér…