Hétköznapi csodák

A Telenor 2019-es Telenor Blue+  reklámja közhelyesen is mélyen emberi

A Telenor reklámja bizony klisékből épül fel: ilyen az  „együtt jobbak vagyunk” üzenete, amelyet testet ölt egy zongorajáték során, majd egy edzőteremben, egy baráti ölelésben, végül egy apa és kislánya meghitt pillanataiban. Majd következnek a narrátoros élethelyzetek, tűpontosan adagolva az érzelmeket is:  a szerelmes, busz után futó fiúval, a síró kamasszal és végül „az igazi jófejség”, az autók közé ékelődött és szorult helyzetéből kimentett kispolskis bácsival.

„Együtt bárkit képesek vagyunk felemelni, akár az autójával együtt”.

Ez a csúcspont, egyben az átvezetés is a promóció bemutatására. A szöveg végig jó ritmusban reflektál a képi világra, más kontextusba helyezve a lájkot, az üzenetet és a megosztást, „melyek nem nagy dolgok, de annál többet adnak”.

” Ha lehet együtt is, miért ne!” Telenor tévéreklám, 2019.

 

Nem nagy dolgok, de annál többet adnak

A Telenor brand alapvető jegye, a kék szín mindenhol jelen van, a zongorán játszó srác farmerkabátjától kezdve az édesapa arcát simogató kislány szemüvegén át, de visszaköszön a karatés lány övén és a kiszabadított Polskin is. Sőt, még a legsötétebb jeleneteken is megfigyelhető a kékes filter: a reklám színvilágában tehát az első másodperctől következetesen jelen van a Telenor márka. Tökéletes választás ehhez a zenei anyag, Turtles: Happy Together című száma a szerelemről szól, olyan mondatokkal, mint ha velem vagy bébi, az égbolt is kék lesz.

Ötletek tekintetében semmi újat nem látunk, a reklám ereje abban rejlik, hogy a hétköznapi pillanatok varázslatosságát emeli ki, olyan helyzeteket mutat be, amik megtörténnek, vagy megtörténhetnének bármelyikünkkel. A mindennapi csodák tárulnak elénk, amelyek az összefogásból, egymás megsegítéséből táplálkoznak. Ahogy el is hangzik: ezek nem nagy dolgok, de annál többet adnak.

Én személy szerint nagyon szeretem ezt a reklámtípust: nem akar sokat, nem akar meghódítani, nagy visszhangot kelteni, egyszerűen csak az egyik legalapvetőbb emberi érzésre, a szeretetre, a másik megsegítésre építve építi a márkát, és teszi mindezt úgy, hogy talán a világot is egy kicsit jobbá teszi általa. Jó érzés tudni, hogy van egy „kispolskis”, akinek hálás mosolyát várhatom a reklámszünetekben…