A leghíresebb svéd vodka és a pőreség márkafilozófiája
Az Absolut Vodka évtizedek óta készít ötletes és igényes reklámokat, de a 2018-as The Vodka With Nothing To Hide reklámfilmjével szintet lépett: szó szerint kigolyózta a konkurenciát.
Eddig alkohol vásárlási preferenciámat inkább az ár, a márka, esetleg az íz befolyásolta, de legkevésbé gondoltam arra, hogy vajon hogyan is készül vagy pontosan mi is kerül a palackba. Ezzel szemben az Absolut fontosnak tartotta, hogy azt is bemutassa fogyasztóinak, milyen átláthatóan készül a világ egyik legjobb minőségű vodkája. Tényleg nem titkoltak el semmit!
Mi a legjobb svéd recept annak bizonyítására, hogy egy vállalatnak nincs semmi takargatnivalója? Kérjük meg munkatársainkat, hogy a kamera előtt magyarázzák el, hogyan is készül a termék… ja és természetesen anyaszült meztelenül.
Hogyan készül a jó vodka?
A reklámfilm elején elénk tárul madártávlatból az Absolut Vodka lepárlóüzeme, majd egy csodálatos búzaföldön keresztül érkezünk meg a filmbéli idegenvezetőnkhöz, Gunnarhoz. Persze kicsit furcsa, hogy Gunnar félmeztelen, de a nyár a svédországi Åhusban is lehet bizony nagyon meleg.
„Mi itt egy kicsit másképp csináljuk a dolgokat.”
mondja Gunnar a felvezetőben, és szavait nyomatékosítva ruha nélkül sétál ki egy bála mögül. Megtudjuk, hogy kizárólag környékbeli búzát használnak a vodka készítéséhez, sőt a termelőket is név szerint ismerik. A lepárlóban dolgozók is mind csupa környékbeliek, bár ezt már magunktól is kitaláltuk volna, hiszen idegenvezetőnkhöz hasonlóan mindenki pucér.
Igazából az a nagyszerű, hogy a sok meztelen ember látványában nincs semmi kivetnivaló, semmi erkölcstelenség. Megnyerő a szereplők őszintesége, akiktől megtudhatjuk, milyen keményen dolgoznak azért, hogy mi, fogyasztók a legjobb terméket kapjuk. Kevés olyan reklám van, amelyik sikeresen használná a figyelemfelkeltésre a meztelenséget anélkül, hogy az öncélú vagy szexista felhangú lenne, de ez a reklám ezen kevesek egyike. Van abban valami humoros csavar, ahogyan a meztelen alkalmazottak építik, „öltöztetik” a márkát.
Az Absolut ügyesen kommunikálja márkafilozófiáját, amelyben a környezetvédelemnek és fenntarthatóságnak éppolyan fontos szerepe van, mint az átláthatóságnak és a munkatársak megbecsülésének.
És ha már a megbecsülésnél tartunk: hány olyan vállalatot ismertek, amiért ilyen sokat bevállalnának a dolgozói? És ha ők ennyire hisznek az Absolut-ban, nekünk lehet bármi kétségünk a termék kiválósága felől?
Érdekel ma téma?
Neked ajánlom:
A vodka, melynek nincs takargatnivalója