A tökéletes reklám receptje

Öt éve mutatta be a VOLVO Trucks és Van Damme az „epikus spárgát

Vajon milyen hozzávalókra van szükség egy tökéletes reklámhoz a 21. században?

Végy egy kamion brand-et, amelyik a megbízhatóságot kiemelt márkaértékként kommunikálja. Adj hozzá egy merész kreatív ügynökséget.  Ne feledkezz meg  egy remek rendezőről és egy minden őrültségre nyitott harcművész-filmcsillagról sem. Szükség van még két kamionra és persze profi sofőrökre is. Mindezt fűszerezd meg egy csodás napfelkeltével, és Enya fülbemászó slágerével. Szánj az elkészítésre sok-sok időt. Ugye, hogy nem is olyan egyszerű a recept? De a végeredmény egyszerűen zseniális!

Személy szerint nem sok reklám ragad magával, na de a Volvo Trucks 2013-as reklámja, a The Epic Split nagyon profi lett! Magam is maximalista hajlamokkal rendelkezem, ezért lebilincselő volt ennek a 75 másodperces reklámnak minden egyes pillanata.

Valójában az elemek tökéletes kombinációja az, ami ekkora hatással bír: kreatív, hiteles, hangulatos – látszólag lehetetlen!

Aki Jean-Claude Van Damme filmeken nőtt fel, annak örök élmény a tökéletes spárga bármilyen változata – és ezt a Volvo meg is lovagolta! Méghozzá kamionokkal.

Az elképzelés a márkaértékek új megközelítése volt, a cél pedig, hogy a pozicionálás mellett a márka képes legyen befolyásolni a kamionokról kialakult  általános vélekedést és sztereotípiákat.

A VOLVO Trucks egy cseppet sem könnyű utat választott: hagyta érvényesülni a kreativitást. Vajon mit szólhatott a menedzsment az elképzeléshez?

Milyen hiteles lenne, ha Van Damme két tolató (!) VOLVO kamion között, azok visszapillantó tükrén állva spárgázna (!!) a levegőben, ezzel bemutatva a kamionok hihetetlen stabilitását és precizitását.

A belga akcióhős „finom here nyújtását” a kampány koronázási pillanatának szánták. Azt biztosan elmondhatjuk, hogy ez tényleg egy tökös reklám lett!

A helyszínül szolgáló spanyol repteret az öt hónapos (!) tervezési időszak alatt választották ki.

Andreas Nilsson rendező tudta, hogy a tökéletes reklám receptjéhez idő is kell. Szerencsés találkozás volt ez, állítólag Van Damme ugyan meglepődött az ötleten, de végig higgadt maradt, pedig tudta, hogy veszélyes a mutatvány.  Egy darab tartókötél volt csupán rajta, a legrosszabb esetre.

Jan-Inge Svensson, a Volvo Trucks mérnöke és Jean-Claude Van Damme a kísérlet helyszínén, Spanyolországban, 2013. Forrás: youtube

Három nap próba után összeállt a felvétel, Van Damme napfelkeltekor spárgázott két tolató VOLVO kamion között, és hogy még epikusabb legyen a felvétel: „Semmi filter, semmi trükk!” (De mi ezt el is várjuk tőle 🙂 )

A VOLVO Truck-nak sikerült az, amire a legtöbb márka törekszik: elhitetni az emberekkel, hogy a brand egyenértékű a fő üzenetével, jelen esetben a biztonsággal és megbízhatósággal. A Volvo Trucks letért a megszokott útról (bár megjegyzem, nem ez volt az első ilyen sikeres kísérlete), és bevállalt egy olyan kreatív ügynökséget (Forsman & Bodenfors), akik a formabontó ötleteikért nem mennek a szomszédba.

Mert a sikerhez vezető út olyan, mint a szerelem: mélység és néha ugrani kell. És milyen jól tette, hogy ezt az ugrást bevállalta a VOLVO Trucks!

Hát így lehet egy 3-4 millió dollár összköltségű kampányból 170 milliót generálni…

 

Ügynökség: Forsman & Bodenfors
Ügyfél: VOLVO Trucks
Rendező: Andreas Nilsson
Zene: Enya: Only time