Pepe esete Palomával

Lehet nem unalmas egy kávéreklám?

Kávéreklámokkal mi tagadás, elég gyakran találkozhatunk. De mitől lesz egyedi, ütős és emlékezetes? Mivel tűnhet ki a reklámzajból?

A jól megszokott kliséket mindenki ismeri: „peregnek a kávészemek, pörkölődik a kávé, belecseppen az utolsó csepp lefőzött kávé is a pohárba, egy szép nő vagy sármos férfi megérzi a kellemes illatát, és jóízűen belekortyol, majd érzékien jelzi, ez bizony nagyon finom” reklámok mellett kell valami más, valami extra. Mert a fenséges illatot és mennyei ízharmóniát minden kávé – legalábbis a reklámok szerint – „alapból” tudja.

Mi az tehát, amivel egy kávéreklám illetve egy brand ki tud tűnni? Mi az, amivel bele tudja fészkelni magát az emberek fejébe? ? A megszokottól eltérő,  újító ötletektől. Gondolok itt most elsősorban George Clooney-ra, a rövid történetmesélésre és a Nespresso-ra. Jó húzás volt. Ott elsősorban brandépítő stratégiáról van szó, és egy hű márkanagykövetről, aki évek óta dolgozik a Nespresso-val, ráadásul a fickót az egész világ ismeri, (a fele még odáig is van érte). Ez van nagyban, globális szinten.

De nekünk is van ám már hasonlónk! Van Scherer Péterünk, és van Pamelánk! Vagy Palománk!?

A Paloma kávémárka az elmúlt néhány évben minimális marketing támogatást kapott, nem igazán találkozhattunk semmilyen kampánnyal, mely a márkát népszerűsítette volna. A márka egyébként a Jacobs Douwe Egberts HU Zrt. tulajdonában van, olyan márkákkal együtt, mint a Karaván és az Omnia. Ezeknek a brandeknek a márkaismertsége magasabb volt a Paloma marketing kampányának 2018-as indulásakor. Ekkor érkezett ugyanis a reklámfilm, amely azóta sokakkal megismertette a márkát.

A reklámfilm egy szappanopera-forgatás vicces momentumára épül, ahol a főszereplő ? akit Scherer Péter alakít (pontosabban nem is „alakít”, hiszen önmagát játssza) ? belebakizik a szövegbe, miközben épp szerelmet vallana szíve választottjának. A kávéra vágyó színész nyelvére azonban a hölgy neve helyett csak a Paloma kívánkozik.

A cél a versenytársaktól jól megkülönböztethető reklámfilm készítése mellett a márka imázsát megalapozó kommunikáció elindítása volt. Mivel a Paloma vásárlóközössége elsősorban a középkorú, vagy annál is idősebb női fogyasztó, ezért a kampány célja többek között a fiatalabb közösség megszólítása volt. Ezzel a humoros, laza és egyszerű kampánnyal a fiatalabb, városi közösséghez próbáltak eljutni. A siker érdekében ezért a reklámfilm mellé még három, kézi kamerával felvett, improvizációs jelenetre hajazó kisfilmet is leforgattak.

Szerethető, mert egyszerű

A legfontosabb közlendő maga a márka megismertetése. Nem akar semmivel sem többet ?lenyomni a néző torkán?. Mit akar? Hogy megismerd a brandet és tudd, létezik olyan, hogy Paloma. Azt, hogy bemásszon a fejedbe a Paloma. Bevált? Igen!

Szerethető, mert rövid

Igen, fontos. Amelyik reklám hosszú, azt már csak nagyon indokolt esetben nézi végig bárki is. Akinek tetszik, az pedig úgyis rátalál a másik három, a kampányhoz készült kisfilmre is.

Szerethető, mert ismerős

Az emberek szimpatizálnak azzal, ami ismerős számukra. Scherer Péter neve, illetve az általa megformált szerethető karakterek ma Magyarországon mindenkinek ismerősek.

Szerethető, mert geg

Annyira jó Pepe karaktere, hogy keresve sem lehetett volna jobb főszereplőt találni nála. Felmerül a kérdés, hogy vajon Scherert keresték a filmhez, vagy a filmet készítették Scherer karakteréhez? Nem szerepet játszik, ő maga ilyen. A film pedig tökéletes helyzetkomikum. Laza, humoros – és egy cseppet sem unalmas.

Megbízó: Jacobs Douwe Egberts HU Zrt.
Marketing manager: Baranyay Tamás
Brand manager: Timkó-Lautner Zsófia
Reklámügynökség: Human Telex Advertising & Event

Médiaügynökség: Havas Média