Snoop Dogg esete a káposztalevessel

A híres rapper, Snoop Dogg 2016-ban Bogotában koncertezett, ezért azt gondolta, becsekkol Instán a kolumbiai fővárosba. Nem egészen úgy sikerült, ahogy azt eltervezte…

Ez a rutinfeladat naponta megesik a sztárokkal, csakhogy most a 7 milliós város helyett Snoopy egy közel kétezer fős romániai faluba, Bogataba (Marosbogát) taggelte be magát és ez volt az a pillanat, ami a falvat „világvárossá” tette.

A véletlen, ingyen reklámot követően a romániai követők először azt gondolták, hogy tényleg Marosbogátra érkezik a rapper. A hírt számos hírportál is felkapta. Egy kreatív ügynökség is meglátta benne a lehetőséget és a faluval együttműködve 24 órán belül létrehozott egy egyszerű, de nagyszerű weboldalt a falu népszerűsítésére és a turistaforgalom felélénkítésére (visitbogata.com).

Gyakorlatilag egy napon belül el is indult Bogata image kampánya és elkezdték használni a #visitbogata hashtaget.

„Snoop Dogg ugyan véletlenül csekkolt be Bogatara, de te ne véletlenül tedd. Nézd meg, miért érdemes meglátogatni a falut. Bogata a legjobb hely Romániában a pihenésre”.

Az internet sebessége nem olyan jó, mint a fővárosban, de azért elég jó ahhoz, hogy egy szelfit készíts”. Kutatások szerint 2018-ban az Instagramon a második legnépszerűbb téma a gasztro volt, így természetesen az sem maradhatott ki a kampányból, hogy a Bogatara látogatók megkóstolhatják többek között a híres magyar gulyást is.

A falu polgármestere is üzent a celebnek:

„Ha jön, káposztalélevessel, nyárson sült disznóval, de elsősorban tiszta szívvel várjuk”.

Ez az üzenet még személyesebbé, érzelmesebbé, közvetlenebbé tette a kommunikációt. A meghívásra kisvártatva válasz is érkezett: a bogataiak ígéretet kaptak, hogy meglátogatja őket Snoop Doggy Dogg, aki szintén használta a #visitbogata hashtaget. A poszt közel százezer reakciót és ötezerhétszáz megosztást eredményezett, közel kilencvenezren beszéltek FB-on a visitbogata.com oldalról néhány nap alatt. A település gyakorlatilag néhány órán belül felkerült a világtérképre.

A kép forrása: Facebook

Mire tanít meg minket a fenti eset? Például arra, hogy érdemes folyamatosan monitoroznunk, mit is írnak a vállalkozásunkról, márkánkról.  Élni kell a lehetőséggel és valós időben reagálni. A fenti „kampány nélküli kampány”, egy kitűnő nyitánya lehetett volna a falu népszerűsítésének, azonban „a 15 perc hírnévben” rejlő lehetőséget nem használták ki egy hosszabb távú kampány megalapozására.

A település kezdetben jól aknázta ki a lehetőséget:

  • A weboldal indításával, a social media aktivitásokkal és a #visitbogata hashtag használatával kimaxolta a lehető legnagyobb elérést és a hype-ot
  • A Facebook oldalon még egy online petíciót is indítottak, melynek célja az volt, hogy Snoop Dogg elmenjen egy kolozsvári fesztiválra.
  • Félnapos pikniket szerveztek Bogatara, amelyre várták Snoop Dogg-ot is. Ugyan a repper nem látogatott el az eseményre, de a rendezvény látogatói egy karton Snoopy-val fotózkodhattak.
Snoop Dogg (kartonból) és a bogatai fesztiválszervezők (A kép forrása: foter.ro)

Sajnos a tartalom tekintetében nem léptek tovább, amely még vonzóbbá tette volna a kezdeményezést és a települést. Érdemes lett volna pl. a Facebook oldalon folyamatosan érdekes, vicces, bevonó tartalmakkal megjelenni, támogatva ezekkel is a fő üzenetet, hogy Bogata egy remek hely, ide érdemes eljönni.

A tanulság az, hogy mindig ellenőrizd az említéseket a cégedről és reagálj gyorsan. Ha pedig híres rapper vagy, akkor gondosan olvasd végig a turnéhelyszíneket, mielőtt becsekkolsz valahová…