A WC egy napja

…avagy hogyan reklámozzunk olyan terméket, amelyről mindenki szemérmesen hallgat?

Képzeljük el, hogy elfogyott a WC papír és nincs új tekercs a kezünk ügyében. A kutya boldogan lefetyel a csészéből.  A gyerek önfeledten görgeti le a WC papírt, amíg végül csak az üres guriga marad. Vajon épülhet ilyen jelenetekre egy reklámfilm? Egy prémium WC márka megpróbálta, és úgy tűnik bejött nekik.

Valljuk be őszintén, ritkán látunk olyan reklámokat, amelyek egy WC-t szeretnének eladni. És a vásárlók is csak akkor találkoznak ezekkel a termékekkel, ha építkeznek, felújítanak vagy kifejezetten ebben a témában próbálnak tájékozódni. Mert ugye mit is lehet mondani egy olyan termékről, a WC-ről, amiről az emberek alapvetően nem szívesen beszélnek, amiről értelemszerűen nem túl mély tudásuk van, hiszen életük során max. 3-4 alkalommal vásárolják, miközben naponta használják?

Hát, nem sok mindent, vagy csak a „szokásos” dolgokat: esztétikus, könnyű tisztítani és víztakarékos, ami talán mára hívószóvá vált. És persze mindezt egy csodás, hatalmas, fantasztikusan berendezett fürdőszobában, csodás modellekkel, miközben a WC még ebben az esetben is csak mellékszereplő.

A legtöbb gyártó a WC-kről készített kampányokban ezeket a szokásos elemeket sorakoztatja fel, így vásárló legyen a talpán, aki ezek alapján dönt „A”, vagy „B” márka között. Az utóbbi időszak nagy forradalma a WC-k piacán az ún. gyűrű nélküli vagy nyitott gyűrűs technológia, amelynek lényege, hogy a hagyományos „zárt” gyűrű – amelyet csak a megfelelő kacsa tud kitisztítani, ahogy ezt néhány évvel ezelőtt megtanultuk – helyett a gyűrű nyitott, így a kacsa nélkül is tökéletesen és könnyedén tisztítható a WC.

Ezt az új megoldást kell jól bemutatni és eladni a gyártóknak. Ehhez többségük félbevágott WC-ken, mindenféle csoda grafikákat használ, amelyekkel bemutatja a tökéletes öblítést, a könnyed tisztíthatóságot, és mindezt leginkább unalmas módon.

És akkor volt egy márka, amelyik azt mondta, hogy mutassuk meg azt a vásárlóknak, ami velük is megtörténik a fürdőszobában, így hozva közelebb őket egy olyan témához, mint a WC. Így született meg A WC egy napja c. film, amelyben azokat a jelenteket láthatjuk, amelyek mindannyiunk fürdőszobájában megtörténhetnek. És mindezt igyekeztek sok humorral fűszerezve elénk tárni. Valahogy így:

Mitől más ez a koncepció? Attól, hogy „életszagú”: vettek egy átlagos családot, 3 gyerekkel és egy kutyával, ami mi lenne más, mint a családok kedvence, egy golden retriever. Láthatjuk a reggeli készülődést, az újabb szokásunkat, hogy a WC-n sem tudunk megszabadulni a telefonunktól, ahogy a kutya beleiszik a WC-be, ahogy a kisgyerek letekeri a WC-papírt, ahogy elfogy a WC-papír miközben az egyik családtag a WC-t használja – Ugye sokunknak ismerősek ezek a jelenetek?

Ugye veletek is megtörtént már?

Ettől lesz szerethető és érthető, hogy a WC a mindennapjaink része, hogy fontos szerepet tölt be az életünkben. Fontos, hogy milyen WC-t választunk, és az is, hogy a napi megpróbáltatások ellenére gyorsan és egyszerűen tisztítható legyen!

A sztorihoz természetesen werkfilm is készült, amely beavat minket a forgatás kulisszatitkaiba:

Ügynökség: The Edge Picture Company