Miért választottam a METU Digitális Marketing képzését?

Néhány szempont, ha el akarsz igazodni az online marketing folyamatosan változó világában

 

Előzmények


Valamikor 2008 táján kezdtem el céges belső intranetes oldalakkal foglalkozni. Ahogyan telt-múlt az idő, már egy nemzetközi ügyvédi irodánál jogi témájú blogot szerkesztettem, Google Analytics riportokat elemeztem, kutattam az új követők megszerzésének és megtartásának lehetőségeit. Miközben sharepoint oldalakat építettem fel más-más multinál, tartalmakat írtam és design layout-okkal kísérleteztem, tudni szerettem volna, mennyire számítok digitálisnak? Mennyi az organikus tapasztalatom a digitális marketing világában?

Cikáztak a fejemben a szakkifejezések: content, e-mail marketing, SEO, PPC, SEM, CT, CTA, CPA, CPC, CPM, CTR, ROI, AV, Search Console, Tag Manager, lead-ek generálása, paid, owned, earned… akkor már persze világos volt, hogy ez kétségtelenül egy külön nyelv, egy külön szakma, amihez úgy éreztem van valamennyi affinitásom, viszont mélyebb tudásra vágytam!

Első körben az érdekelt a legjobban, pontosan hogyan kapcsolódnak egymáshoz a különféle területek, illetve egy-egy speciális szakterület hányféle és milyen kompetenciákat fed le? Például mit csinál egy SEO szakértő, mi az a spektrum amin mozogni képes és ehhez pontosan milyen szakértelemre (készségekre és képességekre) van szüksége. Tudni, érezni akartam, ezek közül mivel tudok majd a legjobban azonosulni.

Tudni szerettem volna azt is, mely szektorok űzik ezt az ipart a legjobban és kik számítanak a hazai piacon a legjobb szakembereknek? Multinál vagy kisebb cégeknél, ügynökségeknél megy gördülékenyebben a munka digitális marketing fronton? Milyen háttérrel rendelkeznek azok a szakemberek, akik ezen a területen dolgoznak? Kik azok, akik ismerik a csínját-bínját ennek a területnek? Mire jó pontosan és mitől jó a digitális marketing? Egyáltalán: ki mit ért alatta?

Természetesen arra is kíváncsi voltam, mi a szakma felsőfoka és milyen feltételek adottak ügyfélszerzésre a digitális marketing eszközeivel, legyen szó akár a munkámról vagy a hobbimat illetően.

Ekkor kezdtem el olyan digitális marketing képzés után nézni, amely kellő betekintést és szakmai felkészültséget tudott adni számomra ahhoz, hogy jobban megismerjem e szakma ezer arcát. Két képzés keltette fel leginkább a figyelmemet, és végül a mérleg nyelve a Budapesti Metropolitan Egyetem Executive MBA Digitális Marketing képzése felé billent.

 

Várakozásaim

Kíváncsi voltam arra is, mennyire lehet életszerű feladatokon keresztül belemélyedni egy-egy területbe, és hogy mennyire komoly felkészültséget igényelnek majd a szakmai feladatok, illetve ezek milyen arányban lesznek egyéni vs. csapat feladatok. Vannak-e házi feladatok, van-e szóbeli vizsga, egyáltalán mennyire lesznek megterhelőek ezek a szombatok az elkövetkező 4 félévben?

Vágytam egy részletes programleírásra, pontosabban egy jól felépített, számomra is érthető logika mentén kialakított ütemtervre. Egyszerűbben talán úgy fogalmaznám, hogy egy “lélekerősítőre” vágytam ahhoz, hogy belekezdjek, hogy érezzem, kihagyhatatlan tapasztalatokat fogok szerezni ismert és elismert szakemberektől.

De talán a legfontosabb, amire vágytam, és amiért beiratkoztam az az, hogy vajon a képzés után mennyire tudok majd magabiztosan összerakni egy új üzleti oldalt, ehhez kapcsolódóan ütős és hatékony  hirdetéseket feladni, szakmai hozzáértéssel mérlegelni a liciteket, kockázatokat és adatokat elemezni, igényes és jó tartalmakat generálni, egy jól átgondolt stratégia mentén kereső optimalizálni, vajon melyiket fogom tudni a legjobban csinálni “könnyedén”?

Természetesen félelmeim is voltak, lesz-e egyáltalán olyan terület, ami igazán elnyeri a tetszésemet és tudom-e majd kamatoztatni ezt a tudást bárhol a munkám illetve hobbijaim során. Aztán mellékesen még felmerült bennem pár apróbb technikai kérdés, mint például: a hiányzás megengedett-e, van-e könyvtár, vannak-e fakultatív programok és milyen egyéb lehetőséget nyújt még az Egyetem a hétvégi képzés során?

Mit adott a képzés?

Abban biztos voltam, hogy számos új dolgot fogok megtanulni, és ez így is lett. A képzés hatására különböző szakmai blogokat kezdtem el olvasni, és még más képzésekhez is kedvet kaptam! Az egyéni feladatokon keresztül megéreztem az egyes területek ízét és kipróbálhattam magam olyan területeken is, ahol eddig nem volt alkalmam.

Hétről-hétre olyan szakmai előadások résztvevője lehettem, amelyek önmagukban mind-mind kifejezetten érdekesek voltak, hiszen az előadók nagyon más területekről érkeztek más-más háttérrel és rálátással, sikerekkel a hátuk mögött. Sokszor egy-egy gyakorlati esettanulmányt hoztak be az órákra, amin keresztül át tudtuk érezni a szakma kihívásait és szépségeit is.

Különösen izgalmas volt látni, hogy mennyi szakember milyen kompetenciával felvértezve hogyan valósítja meg saját (szerelem) projektjét, milyen működési elvek mentén dolgozik, mennyire rugalmas (vagy nem) az újratervezésnél, és hogyan kezeli a tömérdek információ- és adatmennyiséget.

Ha ki kellene emelnem néhány előadást, akkor azt bizonyosan állítanám, hogy számomra Fodor Ákos közösségi marketing előadása volt talán a lehengerlőbb, benne láttam a legjobban azt a precíz, átgondolt részletek egyvelegét, amire megéri stratégiát építeni, és amivel saját magam is teljesen azonosulni tudtam. Ezen kívül Szabó Edit dinamikus előadása is nagy hatással volt rám, amikor a digitális marketing büdzsé tervezéséről, stratégiáról, mérhető eredményekről beszélt. Ittam a szavait, mintha a gondolataimat olvasta volna. Érdekes volt Horváth Attila e-commerce előadása is, aki lényegre törő racionalitásával számolt be tapasztalatairól üzletvezetőként.

Amellett, hogy egy nagyon színes csapat jött össze a képzés során, kifejezetten tetszik az is, hogy az előadók roppantul segítőkészek és szívesen leülnek veled kávézni, ha bármilyen tanácsra van szükséged.

Mindenkinek bátran ajánlom ezt a képzést, főleg aki széles érdeklődési körrel rendelkezik és  nyitott a világra, mert tanulni másoktól, egymástól sosem késő.

Valamint hihetetlenül értékes tapasztalat kiszakadni a megszokott környezetünkből és például az YTONG téglák online marketingjét elemezve megismerni egy-két kulisszatitkot.

További információkat találsz az Executive MBA Digitális Marketing képzésről a METU honlapján, vagy olvasd el Csaba bejegyzését a marketingtitkok blogon!