Skip to content

Marketingtitkok

Egyperces kalandtúrák a marketing, a reklám és a kommunikáció világában.

Mi történik, ha hagyod a grafikust tervezni?

Posted on 2018-12-032018-12-03 By Kőteleky Aywee
Nem feltétlenül kell a kreatív szakmában dolgozni ahhoz, hogy tudjuk, mennyi panasz van az ügyfelekre. És persze fordítva. Az ügyfél mindig hülye, a kreatívot meg ugye azért fizetik, hogy „nagyobb legyen logó”… Persze a kérdés ennél összetettebb.

Amikor az ügyfél kreatívhoz fordul, néha egészen konkrét elképzelése van, hogy mit szeretne látni, de a legtöbb esetben tanácstalan. Meg tudja fogalmazni az érzéseit, céljait, azonban – mivel nem ez a szakmája – vizuálisan nem látja a megvalósítást. Nem is kell. A kreatív se ért a generálkivitelezéshez vagy az adójogi tanácsadáshoz, éppen ezért keressük meg egymást.

A probléma legtöbbször abból adódik, hogy a megrendelő nem tud megbirkózni azzal a ténnyel, hogy valamihez nem ért, és akkor is rángatja a gyeplőt, mikor engedni kellene.

Gyakran előfordul az is, hogy a megrendelő nem tudja elengedni a saját ízlésvilágát és kizárólag a saját szemüvegén keresztül dönt arculati kérdésekben. Természetesen fontos, hogy a menedzsment is elégedett legyen a  végeredménnyel, de azért valljuk be, igen ritkán fordul elő, hogy a menedzsment lefedi a vállalkozás célcsoportját…

A kreatív tervezés egy összetett, értékteremtő munka, nem csupán arról van szó, hogy megpróbálunk létrehozni “valami esztétikusat”.

Szerencsére akadnak olyan ügyfelek is, akik átengedik az irányítást a kreatívnak.

Idén nyáron kerestek meg egy tárlat arculatának megtervezésével.

A MURDER – A gyilkos tárlat már rendelkezett egy korábbi arculattal. A cél ennek az arculatnak az újrateremtése volt, mert a korábbi verzió nem tükrözte a tárlat igazi szándékát.  Sokkal inkább hatott félelmetes, öncélú ijesztgetésnek, mintsem egy interaktív, történelmi tényeken alapuló kiállításnak.

Részletes brief-et és minden fontos információt megkaptam  a tervezéshez. Bíznak a szakértelmemben és nyitottak voltak a javaslataimra. A hatékony közös munka eredményeként pedig gyorsan megszületett a végleges arculat és a weboldal is.

Minden grafikai elem hordoz mögöttes tartalmakat. A logóban szereplő piros forma a vér szimbóluma, ahogyan a többi felületen is alkalmazott körök is, mindazonáltal ezek másodlagosan az élő dokumentumfilm jelzőre is utalnak (record jelzés piros köre). A felborult betűk jelképezik az áldozatokat a betűtávolságok és sorkizárások pedig igazodnak a téma zaklatottságához. A logó gyakran van térbe elhelyezve  (lebegve, kitakarva valamilyen részlet által), ez utal arra, hogy a tárlat során a valódi helyszínek másában, magunk is részesei leszünk a térnek.

A megrendelő részletesen meghatározta, hogy melyik ablak/ajtó felületre pontosan milyen szöveges tartalom kerüljön. Hamar körvonalazódott, hogy ha ezt maradéktalanul követem,  megöljük az arculatot. Szerencsére nem kellett ennél több érv, szabad kezet kaptam a probléma megoldására.

Azt gondolom, hogy a teljes arculaton érezhető, hogy egy jól átgondolt koncepciót visz végig, konzekvensen. Ezt a fajta következetességet kizárólag az ügyfél együttműködésével tudtam végig tartani.

Fontosnak tartom, hogy ne csupán egy alapcsomagot kapjon az ügyfél, hanem egy olyan útmutatást és szabályok összességét, ami hosszútávon is tartható és stabil keretet ad  a vizuális megjelenésre. Azonban a megrendelő feladata az, hogy kellő teret és bizalmat adjon annak az embernek, akinek lássuk be… jó ideje ez a szakmája.

Véleményem szerint, mikor a kreatív kellő bizalmat kap a megrendelőtől, mindig valami nagyon komplex és jó dolog tud születni.

És mi történik, ha hagyod a grafikust tervezni? A dizájnnal sikerült elnyerni a  9. WOLDA (Worldwide Logo Design Award) Award of Excellence díját.  (wolda.org)

Ezúton is köszönöm a közös munkát, Nektek pedig a figyelmet!

A teljes arculat megtekinthető itt!

  • 22

Written by Kőteleky Aywee

Festő és képzőművész, aki hivatását az alkalmazott művészetben találta meg. Grafikusként, majd ügynökségi art directorként 14 éve vesz részt cégarculati, valamint offline és online márkakommunikációs projektetekben. Vallja, hogy a kreativitás nem öncélú, hanem értékteremtő energia. Szabadidejében fest és könyvborítókat tervez. Munkáit beválogatták az Ausztrál Capsules Book Leaders In Contemporary Illustration kiadványba.

Recommended

  • Reklámbújócska – Bárhol legyél, megtalállak!
  • „Csak” rendezvény és/vagy kommunikáció?
  • Szolgálati közlemény: Marketing mesterképzés indul a Metropolitan Egyetemen!
  • A tudatalatti reklám legendája

Post navigation

Mi a sikeres nyereményjáték titka?
A Marketing IQ “születése”

Leave A Comment Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Marketingtitkok

A reklámtörténet voltaképpen egy folytatásos kalandregény-sorozat: tele van elbűvölő és fordulatos epizóddal, amelyben a szereplők foggal-körömmel küzdenek azért, hogy céljukat elérjék. A cél pedig végső soron az, hogy csilingeljen a kassza.

A kimagaslóan teljesítő kampányok, az elképesztő kreatívok és a legendás headline-ok azonban nem a semmiből születnek. Sok kísérletezés, tervezés, kutatás és háttérmunka teszi egyedivé és megismételhetetlenné ezeket a munkákat. Időtlenségüket pedig mi sem bizonyítja jobban, hogy ma is képesek elemi erővel hatni.

“Jó terméket kell eladni, őszinte reklámmal” – ennyi a titok Ogilvy szerint.

A többi útkeresés és kalandok sorozata.

Gyere és kalandozzunk együtt!

Kövess az Instagram-on!

Follow on Instagram

Legutóbbi bejegyzések

  • Reklámbújócska – Bárhol legyél, megtalállak!
  • „Csak” rendezvény és/vagy kommunikáció?
  • Szolgálati közlemény: Marketing mesterképzés indul a Metropolitan Egyetemen!
  • A tudatalatti reklám legendája
  • Mérlegen 2018, felkészül 2019.

A marketingtitkok blog szerzői

  • 1 Mezey Alexa
  • 1 Tóth Andrea
  • 1 Bánki Attila
  • 1 Berta Klára
  • 1 Romsics Csilla
  • 1 Damjanovich Nebojsa
  • 1 Kőteleky Aywee
  • 1 Arany Gábor
  • 1 Bonyhádi Gábor
  • 1 Hegyi Károly
  • 1 Hillebrand Rudolf
  • 1 Kiss Csaba
  • 1 R. Nagy András
  • 1 Szabó Edit
  • 1 Szányi Gabriella
  • 1 Szmodis Krisztina
  • 1 Horog-Devic Valéria
  • 1 Dóra Vas
  • 1 Végh Tamás

Címkék

apollo 11 apollo program big data budapesti panaszkórus damjanovich nebojsa david abbott digitális marketing emocionális reklám haláltánc hirdetés holdraszállás ipari plakát Kiss Csaba mad man marketing mba metropolitan egyetem metu munkavédelmi plakátok nasa ogilvy omega omega hirdetés Papp-Váry árpád plakátművészet PR public relations reklám reklámhordozó reklámtörténet rendezvény rendezvényszervezés sajtóközlemény sorozatgyártott reklámeszköz szexizmus szàmolócédula szányi gabriella trollok tv spot tűzvédelmi plakát vírusmarketing vírusvideó ügynökség üzleti fotózás űrhajós
Adatvédelem és Cookie-k: Ez a weboldal cookie-kat (sütiket) használ. A weboldal böngészésével hozzájárulunk a cookie-k fogadásához.
További részletekért és a cookie-k szabályozásához kattintsunk ide: Cookie szabályzat

Ne maradj le a friss bejegyzésekről!

Iratkozz fel e-mail címeddel és értesítést küldünk, ha frissül a blog.

Gyere hozzánk vendégszerzőnek!

Legyél Te is titokvadász! Az e-mail címért katt ide!

Kövess minket!

  • YouTube
  • Instagram
  • Pinterest
Marketing titkok blog | Egyperces reklámtörténet | Köszönjük WordPress!