Mi a sikeres nyereményjáték titka?

Használd a nyereményjátékot adatbázis építésre, fogyasztói profilozásra, és nem utolsó sorban a versenytársaiddal szembeni megkülönböztetésre!

A marketingaktivitások során egyre gyakrabban kapnak kiemelt szerepet a nyereményjátékok, de tévedés azt gondolni, hogy ezek az eszközök kizárólag az értékesítés-ösztönzésére alkalmasak.

A nyereményjátékok pszichológiáját tekintve, mindenképpen elsősorban a nyerés élményére szükséges alapoznunk, hiszen ösztönösen szeretünk a nyertesek táborába tartozni.  Fogyasztóként pedig  akkor értékeljük, ha azt érezzük, hogy nekünk és rólunk szól!

#Tipp:

Fogyasztó számára könnyen elérhető ajándékokat válasszunk, pl. vásárlást követő, azonnali, garantált ajándékot!

 

Alkalmazzunk célcsoport-monitoringot: figyeljünk az átlag vásárlási értékre, a vásárlás szezonalitására és a vásárlóink szokásaira!

A játék ideje alatt folyamatosan jutalmazzuk és egyben ösztönözzük további vásárlásra fogyasztóinkat! A jutalmazás nem csak a nyeremények számában nyilvánulhat meg, hanem további célcsoport-specifikus akciókkal, személyre szabott ajánlatokkal is jelenjünk meg.

#Tipp:

Hűségprogram kialakítása ezen időszak alatt, kupon ajánlatokkal és extra ajándékokkal! Minél színesebb partneri portfólióval érdemes dolgoznunk, mivel az eredmény így garantált!

 

Átlátható kommunikáció, egyszerű lépések! A nyereményjáték meghirdetésekor a légyeges elemekre koncentráljunk. Legyünk tisztában azzal, hogy naponta több ezer inger éri az agyunkat, így az legtöbbször energiatakarékos üzemmódba kapcsol, hogy zökkenőmentesen tudjuk befogadni az információkat.

#Tipp:

Egyszerű, könnyen befogadható és értelmezhető legyen az üzenet, a lényeg legyen kiemelve!

 

Végül tegyünk személyessé az élményt a vásárlóknak! Legyünk napra készek a felmerült kérdések esetén, és fordítsunk figyelmet az utókommunikációra is!

#Tipp: Értékeltessünk nyereményjátékunkat a fogyasztóval, kérjünk visszajelzést. Ezek a visszajelzések rengeteg hasznos információt nyújthatnak, amelyeket felhasználhatunk a jövőbeni aktivitásaink tervezése során.

 

Képek forrása: morguefile.com, pixabay.com