Biztos tudod, hogyan kell a weboldalad látogatottságát növelni?

Az inbound marketing technikák elsajátítása segíthet az ügyfélszerzési folyamatokban. Az ügyfélszerzés viszont egy egyszerű lépéssel kezdődik – a weboldal-látogatottság növelésével!

Pofonegyszerűnek tűnik, ugye? Pedig a termékeinket vagy a szolgáltatásainkat a leggyakrabban azért nem tudjuk értékesíteni online, mert nincs elég látogatónk. Ennek többféle oka lehet: nem tudjuk elérni a célcsoportunkat, vagy nem fizetünk az elérésükért.

Azért is fontos a weboldal-látogatottság növelése, mert a kevés látogatóból általában kevés lead keletkezik és még kevesebb ügyfél.

Nézzük meg, hogyan és milyen eszközökkel terelhetünk forgalmat és hozhatunk látogatókat a weboldalunkra:

Bloggal

Használj saját blogot edukatív tartalommal! Nincs értékesebb a célcsoportod számára, mint amikor a kérdéseikre válaszokat kapnak, vagy ha megoldásokat szállítasz a felmerülő problémáikra.

Gondold csak végig: a weboldalak többsége a leginkább csak termékeket és szolgáltatásokat kínál. A blogod viszont értékes segítséget nyújthat ezek támogatásához. Nem csak bővebb és mélyebb információt nyújthatsz ezáltal, de szakértőként építheted a vállalkozásodat is.

Keresőoptimalizálással

Ha a blogod keresőbarát, akkor a keresőből is érkezni fognak látogatók, akik specifikus tartalomra keresnek.

Vedd viszont figyelembe, hogy a SEO meglehetősen összetett folyamat. Semmiképpen sem javaslom kezdőknek, vagy azoknak, akik gyorsan akarnak látványos eredményt elérni.  A végén nem biztos az sem, hogy az elvárt eredményeket teljesíteni fogja, ezért nem szabad irreális elvárásokat megfogalmazni vele szemben. Sajnos személyes tapasztalat, hogy itthon kevés a jó SEO szakember.

Közösségi médiával

Facebook, LinkedIn, Slideshare, Youtube…

Minden megosztás fontos, mert sosem tudhatjuk előre, honnan fognak a látogatók érkezni. Még szerencse, hogy a megosztásokat automatizálni is lehet.

Más weboldalakkal

A legtöbb iparágban elfogadott és előszeretettel alkalmazott az a gyakorlat, hogy vendégszerzők is írnak a szakmai tartalmakat. A tartalomgyártás ugyanis sehol sem könnyű feladat, különösen, ha folyamatosan frissülő, releváns, hasznos és edukatív weboldalt szeretnénk. Sokszor a szerzők keresik meg a magasabb presztízsű oldalakat, hogy a cikkeiket befogadják. Nem állítom, hogy mindig könnyű vendégbloggerként bekerülni a kiszemelt szakmai oldalakra, de jó hír, hogy ha jók a tartalmaid akkor nagy valószínűséggel újabbakat fognak kérni tőled!

Sztorizással

A storytelling garantáltan hozhat látogatókat a weboldaladra.

Az online történetmesélés kiváló eszköz, ha hatékonyan akarod megszólítani a célcsoportod. Használhatod termékeladásnál, márkaépítésnél egyaránt. A kérdés az, hogy képes vagy-e generálni sztorikat és milyen rendszerességgel?

Fizetett reklámmal

Fizetett hirdetésekkel gyorsan és hatékonyan tudsz forgalmat terelni a weboldaladra.  Kerüld a display megoldásokat, ha a kampány célja a látogatószám növelése, mert a display hirdetések átkattintási aránya alacsony!

Ez a legrövidebb összefoglaló arról, hogyan lehet a website-od látogatottságát növelni.  Egyszerű tippek, de mégis érdemes újra és újra végiggondolni, hogy Te megfelelően alkalmazod-e ezeket az eszközöket? Fontos tudnod, hogy nincsen “egyedül üdvözítő” sikerrecept. Van, aki egy-egy területre specializálódott, mások integráltan (több csatornával) gyűjtenek látogatókat. Van, aki  ügynökséget alkalmaz a különféle csatornák hatékony működtetésére, és van, aki mindent egymaga végez. (És olyan is van, aki automatizál). Egy biztos: Te is sokat tehetsz azáltal, hogy mélyebben megismered az egyes csatornákat és az eszközök működését.

Nemhiába fontos eleme a tartalommarketing az inbound marketingnek is, hiszen a releváns, minőségi, azaz a felhasználók számára hasznos tartalmak nélkül ma már elképzelhetetlen hatékony ügyfélszerzés. Azt azonban ne felejtsd el, az inbound marketing hasonlatosan a SEO-hoz, időigényes folyamat. Azoknak ajánlott, akik stratégiai elemként tekintenek a marketingre.

Az inbound marketingről bővebben itt olvashatsz.

Képek forrása: pexels.com