Hogyan csináljunk igényes tartalmat influencerekkel?

A Jeep  “Compassador” kampánya új utakra viszi az influencer marketinget: amikor a márka háttérbe vonul, hogy teret adjon a tehetségeknek.

„Térj le a kitaposott ösvényről”

2018 tavaszán a Jeep irányt váltott: a “Compassador” kampányban felismerve és igazodva a mai tartalomfogyasztási szokásokhoz, az “az út mellett hagyta” a hagyományos hirdetési megoldásokat.  A „járt utat a járatlanért”, vagy „kezdj egy életre szóló kalandba”, esetleg „térj le a kitaposott nyomról” üzeneteket ezúttal az irodai tervezéskor is komolyan vették. Addig mondogatták a mantrát, még ők maguk is letértek az útról és bementek az erdőbe. És milyen jól tették!

Ideje is volt, hogy egy olyan márka, mint a Jeep, határozottan térjen le a főútról. Az álszent vagy látszat dolgokat meg valószínűleg nem csak én nem szeretem, a digitális fogyasztók többsége sem. Kellett valami, ami új irányba tereli a márka kommunikációját. Amivel kiemelik az autós hirdetések közül.

Szójáték a kampányban: Compassador

A Jeep Compass kampányt ambassadorokra építették. Ennek fényében rögtön meg is értjük a szójátékot: Compassador. És akkor íme a bizonyíték, Geszti után is van élet, avagy felnőtt egy fiatal generáció, akik még tudják: lehet, hogy egy kép többet ér ezer szónál, de azért a szónak is van ereje, …meg egyébként is, száz szónak is egy a vége.

Példaképek márpedig vannak

A Jeep Compassador kampány influencerekre épült, mégsem mondhatjuk azt, hogy egy hagyományos véleményvezér kampányt látunk. A célt egy csavarral érik el. Egy átlagos influencer kampánytól azt várnánk, hogy a celebek bohóckodjanak egyet-kettőt az autóval, mondják el mennyire cool a verda, aztán nézzük meg az olykor semmitmondó lájkokat, amit a márkamenedzser tágra zárt szemekkel számol.

Itt valami egészen más történt… Ahogyan fentebb már szó esett róla, a Jeep letért az útról. Azt mondta: tartalmakat gyártsunk. Igényes, minőségi tartalmakat.

Az FCA-hoz  (Fiat Chrysler Automobiles) tartozó márka olyan magyar sikertörténeteket keresett, amelyek példaként szolgálhatnak mindannyiunk számára. Példakép lehet fotós, színész, szakács, humorista, sportoló, vagy akár zenész. A tehetség ugyanis olyan adottság, amely kizárólag rengeteg szorgalom és akarat árán teljesedhet ki igazán.

A Compassador kampányban kilenc rendkívüli ember életét ismerhetjük meg. A kis videókba, egyéni történetekbe óvatosan van beleszőve a márka üzenete is, ami a szabadság, kaland és a kihívás.

Nagy kalapemelés, hogy többek között bekerült a példaképek közé Máté Bence természetfotós, akinek olyan a története, mint a munkájának az eredménye: csodálni való, nem mindennapi, lenyűgöző.

Amatőr futóként szívemhez közel áll Lubics Szilvi ultrafutó története is, akit leginkább futókörökben ismert. A kis videóból kiderül, miből merít energiát és motivációt, hogyan fér bele egy ilyen “őrültség”  az életébe a munka és a család mellett.

Néhányan a példaképek közül:

Laposa Zsófi, borász

„Hatalmas szabadságot ad nekem a természetközeli élet, ugyanakkor a legnagyobb kihívást a természet folytonos váltakozása jelenti.”

 

Lubics Szilvi, ultrafutó

„Amikor a rendelőben vagyok, imádok fogorvos lenni, amikor otthon vagyok, imádok anya lenni, amikor pedig futok, imádom csinálni.”

 

Máté Bence, természetfotós

„A természetben nincsenek hétköznapok és hétvégék, nekem a legnagyobb szabadság, hogy nincs naptáram.”

 

Kovács Patrícia, színész

„Nekem a legnagyobb kaland az életemben, hogy egyszerre vagyok egy négyéves gyerek anyukája, miközben színészként is helyt kell állnom.”

 

Duplacsavar, jutalomjáték

A kampány az eredeti terv szerint augusztus végéig tartott volna. Az ambassadorok azonban a mindennapi használat alatt annyira megkedvelték az autót, hogy nem szívesen szállnak ki belőle – és ennek hangot is adtak. Na ez viszont már itt a reklám helye. Valószínűleg ez is volt a célja a márkának.

A Jeep magyarországi vezetői, marketingesei ekkor 19-re lapot kértek: azt mondták, maradjon mindenkinél még az autó és csináljunk egy jutalomjátékot. És ekkor jöttek az újabb videók, melyek az eddigi történeteket párhuzamba állította.

 

Mit vár a marketinges?

Alapesetben számokat. Ezúttal érzelmeket.

A kötelező adatokat meg majd elküldik az olasz központba, hogy azért lássák, mi is történt e kis országban: volt (a cikk születéséig) több mint 30.000 oldalmegtekintés, 10.000-nél is több szavazat, a kampánynak köszönthetően 40 újságírónak adtak témát. Az excell-táblázatba illő listát hosszasan sorolhatnánk, de ezt már tényleg meghagynám a torinóiaknak, akiknek üzenem: ha CR7 Ronaldo igazolási bűvöletéből felocsúdtak, akkor „Jeepiájé”, a minőség kifizetődő.

A kilenc példakép történetét bemutató videók: www.compassador.hu