10 megdöbbentően egyszerű tipp, hogyan utáltasd meg magad a munkatársaiddal

Bevezetés a szervezeti kultúrába (nem) csak marketingeseknek.

Tény, hogy több időt töltünk munkahelyünkön, mint otthon a családunkkal, vagy a barátainkkal. Nem mindegy az eltöltött idő minősége, ezért teljesen jogos igény, hogy ha rossz a kedved, vagy frusztrált vagy, akkor felelősöket keress a munkahelyi környezetedben. Íme néhány javaslat, amivel garantáltan pokollá teheted munkatársaid életét.

1.) Végeztesd el másokkal a munkád!

Figyelj oda különösen a csapatmunka során, hogy a feladataid folyamatosan „mankizd” másoknak. Próbáld meg az összes feladatodat delegálni (“Ez igazából nem is hozzám tartozik”) és napi rendszerességgel küldj emlékeztető email-eket kitől mit vársz, hogy végre te is hatékonyan dolgozhass! A hatást fokozhatod, ha az egyes feladataidból alfeladatokat készítesz és azokat is leosztod.

2.) Ne segíts másoknak, és te se kérj soha segítséget!

Az a legszerencsésebb, ha minden információt megtartasz magadnak. Ha rákényszerülsz arra, hogy bármit megossz a munkatársaiddal, mindig csak a felét áruld el annak, amit tudsz. (Esetleg dezinformálj). Ne feledd: az információ hatalom! Ha elakadsz a saját munkáddal, az csakis azért történhet meg, mert másoknak szúrja a szemét, milyen jó munkaerő vagy.

3.) Légy cinikus és trollkodj!

Minden projektet izgalmassá tesz, ha már az elején részletesen csípősen kritizálod. Mondd el sokszor, hogy nem hiszel a termékfejlesztésben, a határidőkben, a kutatás eredményeiben, nem tetszik a kreatív (azt soha ne áruld el, hogy miért, vagy ha igen, akkor kizárólag szubjektív érveid legyenek, pl: “Ez sz@r”) Ha a projekt valóban jó és életképes, így legalább már az elején átesik a tűzkeresztségen.  Ne feledd: Teher alatt nő a pálma! A hatékony trollkodással viszont elérheted, hogy munkatársaid visszavegyenek a teljesen felesleges hurráoptimizmusukból.

4.) Vidd be a magánéleted! Add önmagad!

Teszteld bátran, hogy kezelik kollégáid a hangulatváltozásaid! Brazil szappanoperát minden munkahelyre!  Ne fogd vissza magad: használd a folyosót, az irodákat, a portaszolgálatot, a tárgyalót, a belső levelezőket, ha eltűnt az ollód, vagy érzésed szerint zsúfolt a hűtő, ha nincs elmosogatva, vagy ha nem köszönnek elég hangosan az új munkatársak! Biztosítsd a szabad információáramlást a legfontosabb kommunikációs színtereken (konyha, illetve a fénymásoló környéke).

5.) Kerüld a felesleges udvariassági köröket a munkatársakkal és a partnerekkel!

Ha e-mailt írsz,használj NAGYBETŰS KIEMELÉSEKET, és ne feledkezz meg a kérdőjelek/felkiáltójelek tömeges használatáról!!!!! Fontos, hogy folyamatosan frissítsd a levél tárgyát, és ne feledkezz meg arról, hogy bármilyen vitás kérdés esetén a létező összes társosztály vezetőjét rátedd a levelezésre. Ha a partner helyesírási hibát vét, feltétlenül javítsd ki (a lehető leglátványosabb kiemeléssel) A címlistán ne módosíts, hadd tanuljon mindenki a hibából).

 

6.) Vitatkozz mindenkivel, mindenről!

Sajnos elterjedt az a nézet, hogy másoknak is lehet igaza, ezt érdemes gyökerestől kiirtani. Értekezleten, vagy meetingen nevesd ki, vagy próbáld megszégyeníteni  azt, aki túl lelkes és indokolatlanul ötleteket hoz. Próbálj meg gúnyosan mosolyogni  és érvelni amellett, hogy ez miért egész biztosan hülyeség.  Fontos, hogy semmitmondó, érthetetlen és ellenőrizhetetlen adatokkal,magyarázatokkal, ellenőrizhetetlen kutatási eredményekkel cáfolj. Sokszor elég egy jó kulcsszó is: nevezd izzadtságszagúnak, unalmasnak, mások által ezer éve használtnak, esetleg veszélyesnek, vagy eleve kudarcra ítéltnek nevezni mások ötleteit.

7.) Mutasd meg, hogy Te vagy az egyetlen multitasking szakember a cégnél!

Tedd mindenki számára egyértelművé, hogy egy magadfajta képzett és tapasztalt szakember mindenhez (IS) ért! Ehhez véleményezz jogi, kontrolling, marketing anyagokat, de törekedj a szerénységre (“szerény véleményem szerint” “, “…bár tanult kollégáim valamiért nem vették észre…”)

8.) Kérd számon munkatársaid időbeosztását!

Ne legyen kétséged afelől, hogy egyedül te töltöd ki hatékonyan a teljes a munkaidődet! Ne felejtsd el érzékeltetni, mennyire fáradt vagy, hiszen te mások helyett is dolgozol. Nézz döbbenten és undorodva azokra, akik szabadságra készülnek, hiszen oda te soha nem juthatsz el, mert akkor a cég Atlantisz sorsára jutna. Tedd szóvá, ha munkatársad érzésed szerint későn érkezik, vagy korábban távozik (nagy valószínűséggel úgyis a szeretőjéhez megy a 2.emeletre)

9.) Panaszkodj mindenkinek, mindenről!

Tudja meg az egész cég, hogy túlhajtott és kizsákmányolt vagy, alacsony fizetésből élsz és annak ellenére hordozod a céget a válladon, hogy sem képességeidet sem tudásodat nem ismerik el. Mindezt természetesen rettenetes munkakörülmények között. (“Bezzeg a szemközti irodaházban a lift is aranyból van”.)

10.) Vezető vagy? Viselkedj despotaként!

Ha kérsz valamit, azt tedd mindenki számára egyszerűen dekódolható módon. Hangsúlyozd, hogy EZ CSAK A TE gondolatod, ötleted, javaslatod, EGYÁLTALÁN NEM KELL megvalósítani, tényleg CSAK egy javaslat…így hatékonyan lerövidítheted a közös gondolkodásra, vagy az ötletelésre fordítandó időt és végeredményképpen időt és energiát spórolsz meg a munkatársaknak.

Látod? Így kell ezt csinálni. Nincs ebben semmi ördöngösség.

“A versenytársak? Bármikor lekörözzük őket! Ha egyszer túl tudunk lépni a saját árnyékunkon” F.L.

Képek forrása: pexels.com