Lehet szexi egy biedermeier szék? Így épít márkát a 244 éves BÁV

A kampány, amivel először lépett ki komfortzónájából a BÁV, Magyarország legrégebbi vállalkozása

A cég műkereskedelmi üzletága 2015-ben indította el árveréseiket népszerűsítő print kampányát „A műgyűjtés öröme” szlogennel. A fő kihívás az volt, vajon képes-e egy több évszázados múlttal rendelkező vállalat leporolni és újrafogalmazni a márkaidentitást – és mindezt hitelesen kommunikálni.

A print reklámterveken különleges, árveréseken előbukkanó műtárgyak láthatóak csomagolóanyagba rejtve.  A BÁV Műkereskedelem glossy-kba készült kreatívjai közül a legfigyelemreméltóbb a Playboy hirdetésterv: ezen egy „felöltöztetett” (papírba csomagolt és átkötözött) biedermeier szék látható. A szék háttámlája azonban mezítelen: a letépett papír alól felsejlik a tárgy páratlan szépsége. „Kicsomagolva az igazi”- hirdeti a szlogen, egyértelmű kapcsolatot teremtve a magazin szellemiségével.

BÁV Műkereskedelem, print reklámok
„A műgyűjtés öröme” BÁV Antikvitás, print hirdetés-sorozat 2015.

Nem csak az ötletes áthallás működteti ezt a kreatívot, hanem a rejtőzködő tárgy megkapó, titokzatos szépsége és eleganciája is.

A kampány számos kreatív változattal futott, amelyeken különleges, egyedi műtárgyak „villantottak” a különféle csomagolások alatt. A kreatív koncepciót a Stelius Marketing csapata készítette, Pálmai Balázs grafikussal közösen.

BÁV Műkereskedelem print reklám
„A műgyűjtés öröme” BÁV Antikvitás, print hirdetés-sorozat, 2015.

„A műgyűjtés öröme” kampány remek kísérletnek bizonyult egy 244 esztendős vállalat imidzsének újragondolására: a BÁV logójában életre kelt csipkerózsika-álmából a fenséges ókori istennő.

Csaba további cikkei a marketingtitkok blogon.