“Az űrhajósok itala”

Az Apollo-program idején, különösen a ’69-es holdra szállást követően számos amerikai márka próbálkozott azzal, hogy termékeit összekösse a kozmosz meghódításával. Az űrprogram a ’70-es években egyet jelentett a megállíthatatlan fejlődéssel, amelyhez jó adag nemzeti büszkeség is járult. Nincs menőbb egy űrhajósnál. DE ők is megszomjaznak néha…

Az USA-ban mind a mai napig tartja magát az a legenda, hogy a Tang italport kifejezetten kozmonauták számára fejlesztették ki. A valóság az, hogy a narancs ízesítésű vitaminozott italpor már egy évvel a NASA megalapítása előtt elérhető volt az üzletek polcain.

A Tang azon kevés márkák egyike, amely valóban köthető az amerikai űrprogramhoz. 1965-ben a Gemini űrhajósok vitték magukkal kis ezüst tasakokban: víz hozzáadásával vált fogyaszthatóvá, megoldva ezzel az állott, rossz ízű ivóvíz problémáját.

Tang italpor hirdetés 1971.

“Az űrhajósok italaként” polcokra kerülő Tang hozzájárult az instant reggelik elterjedéséhez is. Az űrkorszakkal való kapcsolat lett a márkaidentitás legfontosabb eleme: termékeiket űrjátékokkal csomagolták és az iskolákban megjelentek a termékelhelyezéssel ellátott holdtérképek. Bár ezzel kétségkívül elérte fő célcsoportját, arról megoszlanak a vélemények hogy valóban az asztronauták kedvenc itala volt-e?

Buzz Aldrin, az Apollo 11 hőse nyersen mítosztalanított:

“A Tang szar.”

 

Érdekel a téma? Neked ajánlom:

How NASA Made Tang Cool

To Moonwalker Buzz Aldrin, ‘Tang Sucks’

Mad Men in space: the ads that sold NASA’s golden age