Menőbb, mint Van Damme spárgája a Volvo kamionokon

A 80-as éveknek is volt hasonló akcióhőse egy őszülő halántékú angol copywriter személyében.

David Abbott hitt abban, hogy a termék alapos ismerete elengedhetetlen a megfelelő üzenet megfogalmazásához. A Volvo mérnökeitől megtudta, hogy a kocsi biztonsága összefügg a hegesztések magas minőségével, és ez a felismerés hozzájárult a kreatív koncepció megfogalmazásához: mutassuk be, mennyire erősek az illesztések.

Egy Volvo 740-es volt a tesztautó, amelyet daruval függesztettek fel. Az egyik hegesztés viselte a teljes súlyt, majd a kocsit két napig lógva hagyták. Abbott részt vállalt a kísérletben: befeküdt a Volvo alá.

„Ha a hegesztés nem elég erős, akkor az autó ráesik a szövegíróra”.

Vajon mi a nagyobb kihívás: befeküdni egy felfüggesztett Volvo alá, vagy hitelesnek lenni a kommunikáció során? Abbott hirdetése nem csak azért zseniális, mert szövegíróként kilép a függöny mögül és főszerepet vállal saját kreatívján. A személyesen megélt tapasztalat, a bevonódás teszi a kreatívot egyedivé és hitelessé.

Abbott megtanít bennünket a szakmai alázatra is: őszintén hinnünk kell abban, amit csinálunk. És ehhez nem árt néha befeküdnünk egy felfüggesztett autó alá…

 

Érdekel a téma? Neked ajánlom:

David Abbott