Ronda és német, de legalább OTT van!

1959-ben a DDB-nek azt a fogas kérdést kellett megválaszolnia, hogyan lehet egy kicsi, olcsó, csúnya, külföldi (ráadásul német) gépkocsit  bevezetni az Egyesült Államokban.

A Volkswagen Beetle kampányán dolgozó Bill  Bernbach, Helmut Krone és Julian Koenig innovatív megoldást választott:  gondolkodásra késztette a fogyasztót. Így született meg a Think Small kampány, amely igyekezett megváltoztatni a sztereotípiákra épülő sablonos gondolkodásmódot és az előítéletességet.

Bár a hirdetés eredetileg anyagi okok miatt  jelent meg fekete-fehérben a Life hasábjain, a koncepciót semmi sem erősítette volna ennél jobban.

Az őszinteség, mint USP jelenik meg az ügynökség az 1969-es sajtóhirdetésén is. A hirdetés  a holdra szálló Apollo 11 legendás, de csúnyácska leszállóegységével, az Eagle-vel kapcsolja össze a márkát. 

“It’s ugly, but it gets you there.” 

A DDB-nek sikerült az, amit előtte másnak sohasem: egy (amerikai szemmel megmagyarázhatatlan) német terméket humorral eladni. Ez az okos, őszinte, fanyar humor kezdettől fogva szerepet kapott a márkaszemélyiség kialakításában és a Volkswagen sajtóhirdetéseinek szerves része lett.

Érdekel a téma? Neked ajánlom:

The ad that changed advertising